jag saknar dansen

i fredags hyrde jag & sofie dansfilmen "honey" med jessica alba i huvudrollen. det handlar om passionen till dansen & hur karriär kan få en att tappa den passionen.
Det gick verkligen upp för mig hur mycket jag faktiskt saknar dansen. När jag slutade hade jag dansat i ca 4-5 år. Visserligen va det väl på "amatörnivå" men det va ju så roligt!för mig var det huvudsaken. träningarna,danskompisarna,uppträdandena (har bla uppträtt i tv,sagateatern i stan samt på en stooor scen på gyllentorget)
Anledningen till att jag fick sluta va att jag skulle dansa bal(allså slutade jag dansa i 3an.)efter en del balträningar blir min balpartner sjuk. läkarna är inte helt 100 på vad det beror på. Han hamnar på sjukhus & vi missar fleeera träningar. Jag tappar motivationen eftersom balframtiden är oviss samt att vi missar förmånga träningar. Allt rinner ut ur sanden......
Sedan tar man studenten & kommer ut i arbetslivet. Oregelbundna arbetstider. Så det har inte blivit att jag har tagit upp dansen. (jag tränar generellt mindre nu än förr. i skoltiden tränade ja 3-4 ggr i veckan/snitt. om ja har tur nu hinner ja som högst med 2! oftast hinner jag bara med 1) Jag vet att det gäller att prioritera. Tiden finns helt enkelt inte!  


image441

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback