pälsfritt & köpfritt!

idag är det internationella pälsfria dagen. no fur! själv skulle jag aldrig köpa en pälsjacka(inte ens om det är syntet,ja tycker päls är fult) att bara tänka hur stort lidande djuren får stå ut med är hemskt. såg för ett tag sedan ett klipp på stina-lee:s blogg om pälsindustrin. Det var så hemskt & så äckligt att jag höll på att spy! Enligt extra östergötlands artikel faller 40 miljoner djur för pälsindustrin varje år! helt sjukt! Tänk på alla små pälsdetaljer det finns på olika klädesplagg & varor! Det tänker man faktiskt inte på!
Ibland får jag lite dåligt samvete över min skinnjacka...

imorn är det internationella köpfria dagen! (lönehelg & allt) Vi konsumerar upp jorden fortare än den klarar av. Jordens resurser är självklart begränsade,dock har väl inte alla insett detta helt än (inte jag heller kan ja tänka mig.) Jag ska iallfall försöka att inte köpa nåt :P iofs jobbar ja 9-15 imorn(fan! jobba 6 dagar irad är ingen hit!) dock ska ja ta bilen till jobbet(bad!) så ikea lockar, får se... fast jag borde ju inte dra dit..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback