Helgmys på spa

I helgen som var stack hela familjen på spa i Tranås. Har faktiskt aldrig varit på spa förut så förväntningarna var höga! Hotellet är i gammeldags stuk med högt i tak,kristallkronor,öppna spisar osv. Det krarrade lite om golvet tillomed :P Vi har ätit trerätters middag(supergod varmrädd med bla rödspätta) & en mastodont frukostbuffé med allt möjligt! Det var länge sedan jag åt våffla till frukost :D

Alla i familjen tog två behandlingar var.
mamma: halvkroppsmassage & kroppsskrubb
pappa: halvkroppsmassage & lerbädd
bror: halvkroppsmassage & lerbädd
jag : fotvård & aroma detox

Aroma detoxen var en riktig upplevelse om jag säger så :P dels för att ja kände igen tjejen som skulle göra min behandling(visar sig att vi gick i paralellklass i bla gymn samt båda bott i lambo som barn), sedan för att jag därefter vart ombedd att klä av mig helt näck & lägga mig på britsen(så växlade det sedan mellan att ligga på mage&rygg) efter att ha blivit insmord med scrub & argmask blir jag omstoppad som en kåldorm i ca 5 min. Därefter ber hon mig ta en dusch(stod en glasdusch i ena hörnet!) Kände mig lite uttittad:O sedan fick jag lägga mig på britsen igen & hon smorde lite till. När allt var klart var det dags att klä på sig men istället för att böka med att få på mig bikini drog jag bara på mig morgonrocken,tackade för mig & gick upp på rummet. Packade lite snabbt & gick ner för att bada igen:P

Aroma detox är iallafall till för att rensa ur slagg ur kroppen,tighta kroppen lite samt vara bra för celluliter(?) Det kändes på kvällen, jisses. Trodde på allvar att jag skulle bli sjuk & då har jag ju ändå tidigare testat detox själv(dricka/äta) Började hosta som en tok vilket ledde till halsbränna som därefter ledde till förkylning --> seg/trött i huvudet --> varm panna(feber?) --> trött het & frossa.

Höll på att glömma! Utomhus på en brygga fanns även två badtunnor att bada i samt drick cider vilket var jävligt nice. Fanns även bastu utomhus samt inomhus(både vanlig&ångbastu) "kallbad"(29 grader) & varmbad på 35 grader. Jag såg ut som en skrynklig gumma så mycket som jag badade :D

Tog inte så många bilder från helgen men dessa under är från middagen(i min nya acneklänning-love it!) samt mig i morgonrock - typ





Kommentarer
Postat av: Karin

Härligt!! Där har jag också varit :)

2009-11-03 @ 23:25:31
Postat av: Krille

Later inte helt fel det dar :) sot ar du ocksa! puss bejb

2009-11-04 @ 06:24:19
Postat av: Naffe

Very snygg tjej and very nice klänning! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback