nytt år, nya tag

Iår ska jag faktiskt avge nyårslöften. Jag har filat lite på dem men inte hunnit publicera det i bloggen ännu. Ett nyårslöfte behöver ju inte alltid vara en tråkig/måste sak utan även "belöningar" & saker att se fram emot.

1. Träna & äta nyttigare(klyshigt jag vet) Men det har verkligen gått upp ett ljus för mig om hur mycket jag faktiskt har gått upp sedan jag tog studenten. Tror det är ca 7 kilo. Mina dåvarande snygga muskler (jag är visserligen lika stark som då men det syns inte samt att kondisen är sämre.)  är ett minne blott & studentklänningen(måttstock) går inte att dra igen dragkedjan på. Dags att ta nya tag allså!
Jag ska börja med att träna ca 2 ggr i veckan som smygstart, sen är målet 3-4 ggr i veckan + att cykla överallt som vanligt när det blir lite varmare ute. Målet är inte att tvärt ändra vanorna för att sedan tappa lusten & få det att sina ur. Jag kommer vänja mig & tillsätta nya goda vanor med tiden! Dock kommer jag inte totalförbjuda något utan äta det jag vill någon gång ibland. Har någonstans hört att 80/20 är ett bra tänk.



2. Ta en tripp till Paris eller någon annan trevlig storstad nu till våren. Killen får gärna hänga med(finns dock risk för shopping)  En solsemester i sommar med bad & värme vill jag också hinna med!

3. En efterlängtad väska som en chanel 2.55 eller en balengiaga.(eller varför inte den röda mj by mj eller en mulberry när jag ändå är i farten :P)

4. Flytta hemifrån?!

5.  Komma på vad jag vill plugga till

6. Vara mer effektiv & få tummen ur!

7. Höll på att glömma! Bli bättre på att blogga!

8. spara pengar(antingen tills jag flyttar hemifrån eller för att kunna köpa något jag verkligen vill ha.)

Kommentarer
Postat av: Stephanie

För att tills jag har den riktiga så vill jag ha nåt liknande :)

Postat av: Veronica

Ja...arbetsmyrorna! :)



Bra med nyårslöften! Jag borde också ha några...



Kram!

2009-01-06 @ 21:31:22
URL: http://meandmycloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback