måndag&tisdag&göra idag

i måndags hann jag typ inte blogga nåt. gjorde inget speciellt den dagen heller, måste mest halvilla efter helgen. tog en tripp till gymmet & tänkte ´vara duktig, efter halva träningspasset kände jag mig vimmelkantig & tänkte "oh no inte blodsockerfall nu igen" skyndade mig till närmaste toalett,låste & satte mig ner med huvudet mellan knäna, hann som tur var inte svimma, men kul - där var träningspasset i princip slut. fick istället göra situpsen & ryggövningarna liggandes ner med min egen kroppstyngd. halvskakig som ett asplöv resten av kvällen, great!(not)

kom i samma veva på att tänka på mitt läskigaste blodsockerfall som jag fick i somras på campingen på gotland. fick symtomen när jag skulle gå från tältet till toan(innan frukosten) halvvägs känner jag symptomen : pip i öronen, en varm känsla som sprider sig i kroppen, vimmelkantig i huvudet osv. försöker vända mig tillbaka för att hinna tillbaka till tältet men benen lyder mig inte, snubblar lite halvt fram samtidigt som jag känner att benen ger mer o mer vika. lyckas tillslut sätta mig ner innan jag ramlar i backen helt & hållet. vaknar nåra sek senare upp att mamma & pappa står över mig, får lite juice & känner mig en aningen bättre. äter frukost & går med mamma senare till toan ifall jag skulle svimma igen. när vi kommer tillbaka till tältet svimmar jag en gång till. jämt när jag får blodsockerfall är jag darrig som ett asplöv resten av dagen. kan inte äta,helt matt i kroppen o sånt. så den dagen när jag fick blodsockerfall x2 låg jag helt däckad på stranden hela dagen & sov i princip. :S hatar blodsockerfall!

I går, tisdag
blev det jobb. hade tänkt cykla på morgonen men eftersom det snöa ute fick jag buss&mat! pengar av mamma. gött. blev wok away till lunch(kycklingfile,färska grönsaker i nudlar med cashewnötter & soja) jummy!
drog & tränade mariannes pass på eftermiddagen. gött som alltid. är alltid trött när jag kommer dit, men när hennes pass börjar får jag världens energikick & tar i för kung & fosterland. Kul att Björn & jag hamnade på samma pass. tog bussen hem & kollade lite på hockeymatchen. dock åkte linköping på storstryk mot modo, 1-5, jisses. så nu har modo reduserat 2-2 i matcher. om jag ska vara helt ärlig tror jag att modo vinner SM guld. de känns strået vassare.
Hann även dampa på datorn igår, antingen var det den eller blogg.se som hade laggat ihop. kunde inte göra ett skit. tog typ 15 min att posta en kommentar :O helt sinnes. orkade därför inte bråka utan gick & kollade på shark för att sedan sova.

idag,onsdag är jag ledig, blir bara 2 arbetsdagar denna vecka(tis dag & tors kväll) damn vad lite jag jobbat denna månad :S jag som hade tänkt spara undan massor pengar till sommaren. det går ju sådär nu när det tryter med jobb. måste ju kunna leva med :O skulle vara perfekt om jag slapp betala hemma så ja kunde spara det istället, men utgiftet måste ju betalas så att försöka slippa "hyra" en månad är ju inget jag tjänar på egentligen(sånt kan man ju inte göra när man flyttar hemifrån :O ) som en på jobbet, har 600:- kvar efter att hon betalt hyran! hur ska hon kunna leva på det i en månad? :O
hade ställt klockan imorse på halv 9, men fy vad trött jag var! sov ändå 9 timmar inatt som brukar vara lagom, har blivit så trött på sistone! är det nåt fel med mig? :O humm. så där rök iallafall joggingturen. tog mig en nyttig frukost istället. grunade med en kiwi, lite russin & en näve mandlar. åt en macka en timme senare,
idag ska jag umgås med sofie. blir att laga mat & kolla på film
måste sen plugga körkortsteori sen under eftermiddagen. måste ha körkortet innan sommaren!

oj nu blev det långt, ni orkar säkert inte läsa allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback