knäppaste dikten!

läste en dikt som nille o drugen hade knåpat ihop i fredags. de hade skrivit varannan rad var :P

Solen är här, du är där

Du är naken, jag är frusen!´

Du är kass, jag simmar i LASS

Du steker i köket, jag hackar löken

Jag drejar krukan, Du bygger en vassbåt

Du har köpt en kanin, han bor i krukan

Löken är stekt, nu finns det plats för kanin

Jag har gjort en hatt, du fyller den med löken

Kaninen steks, Du börjar med sås

Ost, smör, och kassler, Du hämtar fräsaren

Fräsaren är redo, nu blir det åka av

Marken skakar, från kaninen hörs ett märkligt ljud

Nu är det uppenbart, Köttet är mört

Du är fortfarande naken, din hud är svart som natten

Bengt och Sune springer runt, Gurkan suktar på bänken

Vid horisonten ser man hästar, fräscha och slanka

Phresh stog det på tröjan, Coola bananer

haha nästan den mest orginella dikt ja hört :P haha!
fast ja tycker inte om kaninbiten :( stackars kanin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback