en väldigt ledsen fredag

Jag förstår inte vad mitt jobb tänkter med ibland allså. Jag har tidigare nämt att min pojkvän åker utomlands i 7 månader nu den 22 september.  Jag har sagt att jag vill vara ledig den 22 september då jag inte skulle klara av att jobba rent känslomässigt.

Idag fick vi schemat för v.38-39

v. 38(21-27 sept) ska jag jobba 9,15-19,15 hela veckan,vilket blir 5 timmar övertid den veckan(& två st veckan därpå)
Att jobba extra mycket den veckan då min kille åker är det sista jag skulle vilja. Det kändes som ett slag i ansiktet, som om det inte vore jobbigt nog med att han åker?! Tydligen kan arbetet schemalägga oss till övertid i förväg utan att vi har något att säga om det.(enligt facket?!)

Jag vart självklart ställd & sedan ledsen. Jag klarade inte av att vara kvar & skrev det till chefen att jag blev upprörd till tårar. Trots det fick jag inte gå hem. Jag fick allså sitta på jobbet & prata med kunder i tre timmar med rödgråtna ögon & med gråten i halsen.



Det svider i ögonen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback