Kaos!

den rubriken får beskriva gårdagens utgång. jag va inte så pepp på utgång först, men sofie fick med mig ut ändå. gjorde oss iordning var för sig, drog till sofie lite snabbt för o byta om(lånade hennes klänning) drack upp min sista vodka. sen hände det ena efter det andra...

1 tänkte inte på att det var trettondagsafton(röd dag) så sista 212an hade gått, fick vänta ytterligare 30min på bussen

2 går till plaza, helt dött. betalar inträde ändå(jag betalar åt sofie o mig) får som vanligt hänga in väskan gratis i garderoben av den där snubben som alltid flörtar med mig. hmhm - vaddå utnyttja :P :O

3 går till la scala, börjar dricka det ena efter det andra, minns iaf 2 cider,1 tequila,1 ragnar osv...

4. när ja är mitt uppe i drickandet är det nån som daskar till mig på rumpan, vänder mig om o ser nån random tjej som tydligen tyckte ja hade nice as.

5. en asgammal gubbe sitter på andra sidan baren o spanar in mig, kommer sedan fram till mig o vill bjuda på drink, på ett vilkor - att ja dansar med honom :S sure,får min drink som ja sveper, dansar sedan i 1 sek, springer sedan iväg.

6. haj ringer o vi drar till platå, kom in utan problem. (även fast ja visa legg :O) betalar inträde till sofie&mig även där. på platå var det mer drag. dansar en stund med haj,sofie o hans kompis.

7. får en cigg av haj som ja röker upp very fast (bad,bad,bad!) mår dock inte så bra efteråt :S

8. helt plötsligt är sofie o ja på plaza igen, en blatte kommer fram till mig på övervåningen o vill bjuda mig på en drink,det blir en cosmopolitan, smiter dock därifrån så fort drinken är slut.

9. tror att klockan börjar bli 3, hämtar våra jackor, ja har 42:- kvar, perfekt räcker precis till en minikebab o pommes på 5 tastes. vi drar dit. o mitt i kön upptäcker ja att ja blivit övergiven. varken haj eller sofie är där. hungrig som ja va åt ja min kebab själv, o fick sällskap av en sunkig gammal snubbe som slår sig ner o glufsar.

10. ringer till sofie o frågar vart hon är, hon är på la scala (men det stänger 1) då har hon allså gått dit med en som jobbar där o hans polare. ja drar dit. helt öde, dom spelar dunkadunka på nedervåningen o dricker drinkar. jag håller mig till vattnet.

11. blir kissnödig av allt vatten o ska på toan, finns inget lyse. får en tändare att lysa upp med.  när ja väl sitter på toan så börjar det helt plötsligt brinna i pappret på toan, jag får panik. stampar på elden som sprider sig med en väldig fart. lyckas som tur är släcka elden. när jag kommer ut till dom andra kan ja inte andas ordentligt. toan va så liten så det fanns inte så mkt luft.  jag ber sofie att vi ska hem, men hon har druckit så många drinkar så hennes ego kommer fram.

12. det slutar med att ja tar hennes väska med våra saker i(bla platta skor o gå i) o går hem helt själv i mörkret. är rädd,chockad o känner mig övergiven. tittar mig hela tiden över axeln så ingen går bakom mig. tankarna skenar iväg, tänker bla "imorgon kommer nån komma förbi här o hitta en död kropp" eller att ja ska bli våldtagen. blir ännu räddare. ringer krille som sen ringer upp o så pratar vi en stund. lugnar ner mig lite. men är fortfarande rädd.  skickar massor sms till sofie.
kommer hem halv 6, då har ja gått i ca 1 timma hem. kändes som evigheter. är glad att ja klarat mig hem hel. går o lägger mig.

.....

senare när ja vaknar runt 12 tiden skickar ja ett sms till sofie o hör att det vibrerar på golvet. upptäcker att hennes mobil,pengar,busskort o legg låg i väskan. undrar hur hon kom hem. ringer hem till henne o hör hennes pappa säga att hon sover. tur, hon är hemma iaf. men hur kom hon hem? det visade sig sedan att dom drog från la scala inte långt efter att ja gått därifrån. sofie har fått åka hem i taxi o kom hem ungefär samtidigt som mig. hon tror att hon tappat bort rubbet(väska,skor,mobil,pengar,legg, mm) men blir överlycklig att höra att ja har allt. ( o ja som trodde att hon skulle bli galen av att ja bara tog väskan o gick)
sofie hade iaf sin hangover of her life. spytt o grejjer(o hon spyr aldrig dagen efter... som vissa andra har en tendes att göra, nämner inga namn..)

resterande dag har iallafall varit lugn. krille har kommit hem från trysil. ska träffa honom imorgon. längtar efter en kram o puss.

dagens hiss: att jag kom hem hel inatt efter läskiga ensampromenaden
dagens diss: alkohol. den kan förvandla den bästa till ett svin - på alla plan.

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback