stockholmshelgen

vi åkte tidigt i lördags morse. resan började "bra" lillebror var bakis & spydde i bilen(som tur var i en plastpåse) precis när vi kom ut på motorvägen.  stank nåt enormt så jag fick spyreflektioner. så det va bara att åka av motorvägen igen o vädra bilen.
sen fortsatt färd mot stockholm.
vi kom fram till stockholm vid 11.20 tiden. cirkulerade runt ett tag för att hitta en bra parkering. hittade en gratisparkering vid münchenbryggeriet.
Fick familjen direkt till shopping. dock mådde bror fortf sisådär så det blev inte så mkt.
hann iallafall köpa fodralklänningen från H&M(budgetvarianten av Acnes) :) samt en klänning & linne på 50% rea på monki :)
blev även en båttur på stockholmsvatten. dock var den en aningen torftig. minus för placering o så hade båten tak...(vill ju ha som paddan båtarna i göteborg!)
blev lite glass o annat smått o gott.
på efm åkte vi till vandrarhemmet som vi hyrt rum på. det gamla fängelset på långholmen.
köpte hämtpizza på kvällen, men mamma mådde lite skumt så efter ett par tuggor spydde hon...(vem ska spy härnäst?....) lite kortspel o sen krypa till kojs.

Vaknade flera gånger under natten & va inte så utvilad på morgonkvisten. skynda upp o äta frukost - eftersom vi skulle vara ute vid kl 10.00
gick en promenad runt långholmen vilket var väldigt vackert & härligt (förutom att vi gick förbi en sprutnarkoman med blodig kanyl - blä!)
drog sedan till grönan & åkte lite karuseller. dock var jag ganska besviken på grönan. det var litet,tråkiga karuseller utom en som jag inte ens minns namnet på.) men det är ändå kul att ha varit på grönan.

sen drog vi hem vid 17.00 & var hemma vid 20.00. skönt att vara hem tidigt.

fick blodad tand på stockholm. nån gång vill jag bo där.dels shoppingen,valmöjligheterna etc. enda negativa jag har kommit på är dock att jag kände mig smutsig fortare än vanligt. men det är ju pga alla avgaser etc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback