london, snabbresumé

LÖRDAG: planet gick 12.05 från stockholm skavstas flygplats. När jag väl skulle gå igenom metalldektektorn så bad de mig att öppna upp mitt handbagage. Vips så hade jag blivit av med alla ansiktsgrejer(tvål,ansiktsvatten,sminkborttagning osv.) Suck. Hade faktiskt ingen aning om att man ej får ha flaskor på mer än 100 ml.  Kom väl fram sisådär 14.15 engelsk tid. Gick lättare än väntat att resa själv. Linda mötte upp mig på Liverpool Street Station. Det att snabbt göra sig iordning för att åka tuben till de andra volontärerna. Första stoppet var faktiskt en svenskpub. Vi var väl ca 10 pers. Satt & snackade lite skit & hade trevligt. Därefter drog vi vidare in till stan för att hitta ett schysst barhäng. tillslut hamnade vi på cluben "Planet Hollywood" de hade zebrarandiga "tapeter" :P hade trevligt men både linda & jag var lite sega så det blev en tidig hemgång.

SÖNDAG : Gick upp ganska skapligt. Marknadsdag! Jisses vilken stor marknad det finns i Camden. fanns allt möjligt! Försökte dock vara lite "sparsam" & inte handla för implusivt. Fyndade iallafall 3 st pashmina sjalar i olika färger för 5 pund!(60 pix ) Därefter blev det en snabbsväng inpå Primark för att checka läget. Var väldigt mycket folk så shoppade inte så mycket.
Kvällens sysselsättning var bio! Gick & såg Fools Gold(har ej haft premiär i sverige än!) Huvudpersonerna var Matthew Maconahugh(stavning?) & Kate Hudson. Är en beach film där de letar efter en stor skatt! Mycket sevärd film enligt mig! Bra handling & humor :) (visste ni att karamellkungen härstammar från storbritt.! rätt kul att handla caramel king :P) va dock väldigt dyrt!

MÅNDAGOPPING! vi plöjde igenom ett ex antal topshop,H&M,zara,marc jacobs etc! Det blev en hel del shoppat. mest klänningar & kjolar. Tyvärr upplevde jag skoutbudet som dåligt :/ alla skor hade typ sviiinhöga & pinnsmala klackar, vilket jag ej kan gå i. Vi hann även med en röda mattan filmpremiär :) det va premiär för någon engelsk humorfilm. men huvudrollsinnerhavarna var inga mindre än nya bondbruden & en skådis från pirates of the carrabien(ni vet han med ett "glasöga" som hela tiden ploppar ut :P haha!
På kvällen såg vi musikalföreställningen Mamma Mia! De sjöng gudomligt! vet inte om handlingen passade in(hade ingen aning vad det skulle handla om dock) men jag tyckter den är mycket sevärd! :)

TISDAG: Ännu mera shopping! Dock blev det lite blandat med sightseen. Besökte blandannat Harrods. Kom faktiskt med en stor katongpåse därifrån ;) Åt alldels förmycket på pizza hut! Mötte up med lindas andra volontärvänner & käkade bla äppelpaj i underjorden :P resans varmaste dag :) gött!
På kvällen åkte vi till towern & såg "ceremonies of the keys" den blev jag faktiskt besviken på. trodde vi skulle få en rundtur på slottet men icke. 

ONSDAG: Hemfärd. Det regnade massor den dagen. Jag tog bussen från linda klockan 10 så jag skulle ha god tid på mig. Shoppade loss en hel del på taxfreen :) synd bara att ja inte hade massor extrapengar på mig eftersom mulberry hade en taxfree & en baywater kosta typ 5000! har för mig om att de kostar runt 8000 hemma, alltid nåt ;)
Själva planet lyfte 13.30 engelsk tid & jag klev hem innanför dörren straxt efter 19.00 svensk tid :)

Tack linda för denna grymt roliga resa! Var otroligt kul att komma över & hälsa på!



Bilder på shopping & dylikt kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback