mitt nyttiga liv

nu har jag äntligen fått tummen ur nu efter semestern & komma igång med träning samt kommit igång med maten igen. Under min semester var matrutinerna katastrof! Tror faktiskt att ja åt på Mcdonals/kebab/pizza 5 gånger den veckan. illa!

I torsdags rivstartade jag iallafall med ett riktigt hårdpass. totalt vart det :

1 h cykling(till/från jobb samt gym)
15 min springa på rullband
15 min crosstraining
90 min styrketräning.

(har haft sånt träningsvärk i magen fram tills i lördag så jag har inte tränat någon mer gång än, men imornbitti så!)

jag har även infört en fridag då jag får äta mer fritt än de andra dagarna. anledningen till att jag valde denna dag är att lördagarna oftast är utgångsdag(inte varje helg dock) så fram till 00.00 får jag äta vad jag vill(med måtta förstås, inte burgare,pizza etc hela dagen.)
Oftast som oftast äter man s.k fyllekäk mitt i natten efter krogen, jag har kommit på att jag istället kan välja kyckling - eller kebabsallad(givetvis med sås! det klarar jag mig inte utan!) bättre alternativ!

kom gärna med förslag med förbättringar i mina måltider! allra nyttigast äter jag till frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback