en heeeelt vanlig morgon hemma hos Sandra Olsson

Klockan ringer 07.00 urk vad trött jag är. snoozar lite, eller ja närmare bestämt till klockan 07.45.
Har 30 minuter på mig att äta frukost,sminka mig,mata kaninen,packa matlåda osv.
Klar med frukosten ca 08.03(kan inte äta snabbt på morgonen). Därefter går jag & sminkar mig,måste givetvis den nya concealer från lancome(står fortfarande i pyjamas). Frågar mamma vad klockan är,08.14!
 - helvete jag ska åka om en minut(har inte hunnit klä på mig,borsta håret/tänderna,packa matlåda & mata kaninen - stress!) springer omkring som en yr höna, packar väskan mamma fixar matlådan & matar kaninen. Hittar inte min mobil,panik! letar & letar men hittar den inte. Sist jag hade den va ju i sängen när ja snooza men den ligger inte där. skiter i den & ska ut till cykeln. Hittar inte skorna! springer ut till altan i hopp om att de finns där, nehe. Fan, springer in & sätter på mig strumpor & rusar ut igen. Hoppar på cykeln vid 08,30(skulle cyklat 08,15) & trampar iväg. Märker att bakdäcket har dåligt med luft vilket jag har tänkt pumpa i flera dagar nu. Trampar på som tusan med ett halvtomt backdäck(känner att jag är trött i låren efter gårdagens träning) & kommer fram till jobbet 08,55 lite halvsvettig. Rusar in på jobbet med detsamma med andan i halsen. Skyndar till chefen & beklagar att jag är lite sen samt att jag inte hitta mobilen så jag inte kunde ringa & förvarna.

OBS! Jag skulle börjat kl 08.45!

Är det någon mer som känner igen sig?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback