så jävla irriterande!

DAGENS DISS!

jag beställde förra veckan 2 varor hos acne för närmare 3000 kr. enligt deras hemsida ska varan skickas inom 24-48 timmar. Nu i onsdags mejlade jag dem eftersom mitt paket ännu inte skickats. Som svar fick jag att de skulle bearbeta mitt mejl under dagen. Nu imorse mejlade jag dem igen för det står fortarande på hemsidan att paketet inte har skickats, för 1 timme sedan fick jag mejlet om att de har cancelerat min order. fyfan! vad i helvete håller de på med? när jag beställde varorna fanns de enligt hemsidan men tog slut några dagar senare. Har de som beställt efter mig fått "mina" varor istället för mig? Som tur är har jag fått tillbaka mina pengar som jag legat ute med i 1 vecka i onödan! Kläderna finns nu inte på hemsidan till försäljning längre för att de är out of stock. Alla mina 3 gånger jag har beställt från acne har de avbeställt mina ordrar. är vi internetkunder inte lika mycket värda som deras kunder som köper i butik?! Jag ska testa EN gång till eftersom det finns en 3e sak jag vill ha, men om de tar bort den också så får det vara sluthandlat på acnes hemsida. för inte fan vill jag sluta handla hos dem, de har ju så fina kläder. Dock måste de lära sig att ha korrekt lagerstatus & ta hand om sina internetkunder!




En sak till som irriterar mig nåt enormt är all sjukfrånvaro här på jobbet.(lika bra att ta upp det när man är irriterad!)
Idag är vi högst 5 pers på hela dagen! allså från klockan 07-22. Vi ska ta hand om alla kunder på alla linjer. tur att det är lugnt IDAG. ändå drabbar det oss. jag måste ta min lunch 45 minuter senare än planerat(12.45 istället för 12.00) & jag var redan hungrig för 30 min sen. Jag tror seriöst inte att folk är "så sjuka" så att de behöver stanna hemma, mycket är psykiskt .

Många tänker nog:
"är jag sjuk? jo men jag har väl lite ont i halsen/lite varm i pannan/förkyld/ont i huvudet(eller vad det nu kan vara) Jo men jag är nog sjuk. bäst att stanna hemma." Många här gillar inte riktigt jobbet men det är ingen anledning till att stanna hemma, det drabbar ju oss som är friska & jobbar.

Jag är i princip aldrig sjuk! Sedan jag började i maj förra året har jag varit hemma MAX 4 arbetsdagar. Jag har till & med kommit in & jobbat med feber, vilket jag aldrig kommer göra igen. Den gången jag stannade hemma var pga att jag tappat rösten vilket är det verktyg vi använder oss av på detta jobb eftersom vi sitter i kundtjänst.

Så istället för att vara hemma i onödan, ta lite piller & pallra er hit. Livet går inte under. Det roligaste är att det för det mesta är samma personer som är hemma då & då. Antingen har de riktigt dåligt immunförsvar eller så är de hemma av anledning jag skrev där uppe.

Jag vet att det är några på jobbet som läser min blogg. Ni får reagera hur ni vill men jag har ändå sagt mitt. Det betyder inte att jag tycker illa om er på något vis .För mig är det ni arbetskamrater som gör det roligt att komma till arbetet!

Det här är min åsikt,accept it :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback