Uteservering & brännboll

Igår efter jobbet stack jag in till stan & träffade min vän Johan över en fika/kvällsmat på steves coffee. Det var riktigt kul att catcha up lite eftersom vi ses så sjukt sällan. Tror nästan det var sex månader sedan sist. Satt & pratade i 3 timmar om allt & inget. För mig var det också årets första häng på en uteservering vilket alltid känns sommar :) Mysigt att sitta & burra in sig i en filt när kylan smög sig på. Åt en riktigt god kycklingsallad för att variera mig(annars brukar standard på steves vara kycklingspett med pommes & cola) Kändes också en aningen nyttigare :)




Förut idag stack sofie & jag till stångebro fältet för att spela brännboll med ett stort gäng som killen fixat ihop. Tror att vi nästan var runt 20 pers vilket var riktigt kul!
Det hela började iaf med att sofie upptäcker en punktering på bakdäcket efter typ 800 m & ingen av oss orkar vända. Istället valde vi att turas om att skjutsa varandra ner till stan (ca 8 km) Lite ömm i baken var vi allt när vi kom fram.
Tror vi spelade i totalt 1,5-2 h! Vi sprang som galningar & runda kona efter kona, vart bara bränd en gång vilket var klantigt eftersom jag fjantade mig :P
Jag var förövrigt den enda tjejen(av fem) som gjorde en varning! tjohooo :) killarna vart nog lite impade iaf. Tror nästan att de trodde att alla brudar var kassa. En som dock var väldigt kass var Ralle. Han träffa bollen typ 1 gång av 20 försök :P sämst!
En tråkig sak är att jag fick känningar i benhinnan(trots att jag tagit med mig löpardojjor att springa i) Sen är jag en usel bollkastare så jag tog i så dant att det krasade till lite i axeln. Nu är jag jätteömm. Tror det vart en ganska rejäl sträckning. Är bara att vila lite så blir det nog bra sen!

http://www.art4m.se/Images/Produkter/Brannboll.jpg


Nu blir det spelkväll & imorgon grilkväll med sofie & grabbsen. Tyvärr blir det dock inget påskfirande med mormor mm pga att mormor IGEN har fått hög feber. Hon var haft feber jättemycket på sista tiden. Hon hinner knappt bli frisk förens det bryter ut igen. Väldigt tråkigt :(

p.s. En kund fick mig att garva en hel del igår när hon avsluta samtalet med " Glad påsk på dig Ät inte förmånga ägg bara, det är skadligt!" Jösses vad jag garva! Likaså hon :P

Glad Påsk på er gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback